Govorila sam im o mojoj školi, o biserima mojih nastavnika, a najradije bih pričala kako je nastavnik muzičkog u gimnaziji doneo gramofon na čas i pustio nam simfonijsku poemu „Vltava“ od Smetane, objašnjavajući nam od početka do kraja poeme šta VIDIMO, kako pomoću zvukova gledamo nastajanje Vltave, kuda ona protiče, šta vidimo na njenim obalama, i kako na kraju mi ostajemo na mostu u Pragu i posmatramo reku kako teče ka svom ušću. Naučila sam ceo tok Vltave, a da je nikad nisam videla. Takve časove nemoguće je zaboraviti. Mnogo godina kasnije, kad ne bih razumela zašto u školi moji momci ne vole baš sve i zašto imaju primedbe na obrazovni sistem, oni bi mi odgovorili:
„Shvati, nas niko ne uči da GLEDAMO muziku!“
Prvi je šarmantna pametnica, Bog nek mu i nadalje zdravlje da. Mlađi je osmeh od uva do uva, a klikeraš kakvih je malo. Uvek bi kao dete “minirao” autoritete, a ispadao najbolji, i njegovi su nastavnici shvatali, pa čak i mene podučavali: ”Čini Vam se da on ne prati, ali on sve upija, i najbolji je!”
Naravno, kao mlađi teže se izborio za svoje mesto u porodici. Tata bi mu počesto znao reći:” Mali, nemaš ti pojma!” na što bi se meni kosa dizala na glavi (i kvarila mi frizuru). A njemu bih pripretila: ”Pametan si isuviše, neću ti dozvoliti da zbog lenjosti postigneš manje u životu nego što možeš!”
I dođe vreme kad su poželeli da porede svoju pamet. Stariji uđe u Mensu lako. Mlađi sačeka svoj red, ode, i kasnije stiže papir: IQ preko 156, naši testovi to ne mogu izmeriti, spada u do 1% najinteligentnijih u populaciji. Jedva sam dočekala da tati pokažem papir: ” Čik mu sada kaži - mali, nemaš ti pojma!”

"Neće me više pozvati nakon svega što sam mu rekla" reče mi nasmejano.
"Hoće! Već sutra. Ti si mu izazov, neće odoleti" odgovorih.
"Ma, nema šanse!"
"U sladoled se kladimo, dobijam ga ako te pozove, kupujem ga ako to ne uradi!"
Sutradan ona ulazi nasmejana u kuću, zaverenički me pogleda i stavi sladoled u moj frižider...:))
Dobila sam opkladu.
Oduvek sam lako nalazila deteline sa četiri lista. Bar po jednu nosim u svim dokumentima i carinici se uvek nasmeju kad je vide u pasošu, poneko se iznervira kad vadi iz futrole pasoš, pa ispadne detelina, i valja je vratiti... Kad bi se pripremala važna zgoda, zacrtala bih detelinu koja će toj zgodi doneti sreću, i potražila bih je. Ako je nađem, što se uglavnom događalo, događaj bi lepo protekao. Ako je ipak ne nađem, nije išlo glatko. Tako sam nalaženje ili nenalaženje srećne deteline shvatala kao znak. Talenat nalaženja detelina s 4 lista prenela sam na sinove, pa me stariji lako nadigravao, kad ja nađem pet, on će deset! Jednom mu se otac na Kalemegdanu požalio da nikad nije našao srećnu detelinu, na što se dečak brzo izgubio, i nakon nekoliko minuta pozvao: „Dođi i uberi je sam!“ Otac je ubrao pokazanu detelinu, a oko nje smo našli ravno 42 za deset minuta! Polje sreće! Kad je kuma slavila 58. rođendan, napravio joj je čestitku od srećnih detelina, 50 sa četiri lista i osam sa po pet listića! Baš me zanima da li je iko drugi dobio takvu čestitku!
Požali mi se tako dragi da nikad nije našao detelinu sa četiri lista. Tvrdio je da takvih oko njegove kuće nema. „Nema?“ upitah i iziđoh na terasu. Sa šest metara udaljenosti spazila sam četverolist.
„Ja ne vidim ni ogradu. Kako si ti videla detelinu?“ reče mi on, ne verujući.
„Eno je 20 cm desno od maslačka!“ odgovorila sam, sišla u baštu i 20 cm desno od maslačka ubrala viđenu detelinu. Potražih naokolo, i još sam tri našla. Svima je pričao o tom neobičnom nalaženju. Podučila sam ga, ako zaista želiš da je nađeš, ako joj nameniš određenu želju, zadatak, naći ćeš je. „Ja hoću da nađem dve!“reče mi kasnije, usred novog polja detelina.
„Zamislio si želju? Potraži je!“ rekoh. Prvo sam ugledala jednu na tom polju i dala mu da je ubere. Malo dalje sam je našao dve, jednu pored druge!
„Ko sreću traži, sreću nađe!“ zaključio je.





